- Szczegóły
- Rafał Prętkiewicz
- Odsłony: 544
Infolinia stanowi wsparcie i pomoc w sytuacjach kryzysowych, które narastają wśród wielu młodych osób w okresie pandemii. Telefon (800 12 12 12) i czat (prowadzony w aplikacji Snapchat i Messenger - pogadajmytutaj) obsługiwane są przez 7 specjalistów – pedagogów, psychologów, interwentów kryzysowych i terapeutów, posiadających doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Z Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania mogą korzystać dzieci i młodzież z województwa łódzkiego oraz ich rodzice i opiekunowie.
Interwencje prowadzone są w takich sytuacjach jak: obniżenie nastroju, stres, kryzysy emocjonalne, nagromadzenie negatywnych myśli czy konflikty, a także związanych bezpośrednio z zagrożeniem zdrowia lub życia: myśli i plany samobójcze, zachowania autoagresywne, autodestrukcyjne, ryzykowne (związane z nadużywaniem alkoholu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych) oraz wystąpienie przemocy w rodzinie.
Infolinia jest dostępna 7 dni w tygodniu (telefon czynny w godzinach 15.00 – 18.00, czat w godzinach 18.00 – 21.00) oraz możliwość kontaktu opartego na pisaniu wiadomości (Snapchat i Messenger).
- Szczegóły
- Rafał Prętkiewicz
- Odsłony: 3139
- Szczegóły
- Rafał Prętkiewicz
- Odsłony: 822
- Szczegóły
- Barbara Jóźwiak
- Odsłony: 3320
Zakażenia i zachorowania etiologii HCV cz.1
Zakażenia i zachorowania etiologii HCV cz.2
Ulotka HCV
- Szczegóły
- Magdalena Golonka
- Odsłony: 3654
Do najpopularniejszych źródeł stresu związanego ze szkołą zalicza się:
- strach przed sprawdzaniem wiedzy – wywołaniem do tablicy przez nauczyciela, przed sprawdzianem, kartkówką, egzaminem, np. stres przed maturą;
- lęk przed oceną niedostateczną,
- spóźnienie się na lekcję, wejście do klasy po dzwonku, konieczność przyznania się do winy np. że się zaspało, wstyd,
- niezaspokajanie potrzeb emocjonalnych, uczuciowych, brak poczucia bezpieczeństwa,
- rozliczanie z ocen na wywiadówkach i w domu,
- zbyt duża ilość nauki, obszerne programy nauczania obfitujące w wiele zbędnych szczegółów,
- brak czasu na relaks i odpoczynek oraz kontakty z rówieśnikami,
- brak momentów potrzebnych na regenerację sił,
- obawa przed odrzuceniem ze strony rówieśników – brak akceptacji w klasie, nietolerancja kolegów, przemoc psychiczna, wulgaryzmy, agresja fizyczna.
- Szczegóły
- Katarzyna Kopańska – Zimna
- Odsłony: 14139
W przeszłości savoir-vivre bywał dosyć wymagający, a łamanie zasad dobrego wychowania pociągało za sobą poważne sankcje towarzyskie. Współczesny kodeks dobrego zachowania jest o wiele bardziej elastyczny, co nie znaczy, że określone zasady nie obowiązują. Żyjemy w społeczności – rodzinie, szkole, wśród sąsiadów i znajomych.
Oczywiście istnieje cały katalog zachowań, które regulują wszystkie dziedziny naszego życia: zachowanie przy stole, w pracy, kinie, teatrze, na spacerze… Nas, ze zrozumiałych względów, najbardziej interesuje środowisko szkolne.
Oto kilka zasad, których kulturalny uczeń powinien przestrzegać:
- nie używamy wulgarnego słownictwa,
- nie przeszkadzamy podczas lekcji, szanujemy pracę nauczyciela i kolegów,
- nie używamy przemocy słownej i fizycznej,
- nie niszczymy mienia szkolnego i cudzej własności,
- pomagamy potrzebującym,
- jesteśmy punktualni,
- umiemy słuchać innych,
- dbamy o higienę osobistą.
- Szczegóły
- Barbara Jóźwiak
- Odsłony: 4253